Monday 20 November 2017

Inkonsekvent Datatyper Forventet Systemtidverdier Got Binære Alternativer


Jeg er ny i Hibernate, jeg prøver å gjøre en enkel brukerinnsetting til Oracle-databasen jeg har opprettet. Jeg opprettet alle nødvendige filer med Netbeans Hibernate-guider: hibernate. cfg. xml, dvalemodus, reveng. xml, Users. hbm. xml, Users. java Hvis jeg setter inn bruker med Oracle SQL-utvikleren, kan jeg få denne brukeren fra Java-koden . Men hvis jeg prøver å sette inn en bruker, får jeg feilen: inkonsekvent datatyper: forventet NUMBER har BINARY. Delvis insertUser-metode (alle parametere er strenger): Brukere Tabell i databasen: spurte Des 29 12 på 0:58 Jeg har funnet det virkelige problemet, derfor kunne jeg løse det. Virkelig problem: Tabellen har TIMESTAMP-felt, dvalemodus generere dem som serializable, som opprett feilen da Serializable ikke er en TIMESTAMP. Fiks: Jeg har lagt til en kartleggingsregel for hibernate. reveng. xml: den fungerer også med datotype ikke bare kalenderen (kanskje flere typer jeg ikke prøvde). Konklusjon: shouldnt relé på auto genererende mekanisme. Fortsatt ikke fungerer, nå får jeg null fra user. getUserid () som betyr at generatoren classquotincrementquot ikke virker (sannsynligvis fordi userid i Users. hbm. xml er av type quotintquot, jeg har forsøkt å endre den til andre typer da får jeg de inkonsekvente datatyper feil igjen). Jeg forstår ikke noe, jeg har ikke opprettet Brukerklassen det ble generert automatisk med dvalemodus, så hvordan kommer jeg til å gjøre endringer i denne klassen, det er ikke sannsynlig å lage Brukerklasse med de riktige typene respektert i databasetabellen ndash GoldenAxe 29 desember 12 klokken 11:22 Jeg har mottatt denne feilen før det ved et uhell forsøker å fortsette et foretak med et av feltene som har null verdi. svarte 10. mai kl 19:49 Svaret 2017 Stack Exchange, IncFor de fleste applikasjonene, får jeg ORA-00932-feil i tkprofed-filer og til og med på OEM-konsollen mens programmet kjører. Tekst fra tkprofed-fil: VELg 1 FRA INVHDR HVOR CUSTCOD: B2 OG TRUNC (INVDATE) TRUNC (: B1 -1) Anropstelling cpu Forløpt disk spørring Nåværende rader ------- ------ ---- ---- ---------- ---------- ---------- ---------- ------ ---- Parse 0 0.00 0.00 0 0 0 0 Utfør 2813 0.67 0.75 0 0 0 0 Hent 2813 4.25 36.99 3907 136725 0 1949 ------- ------ -------- - --------- ---------- ---------- ---------- ---------- Total 5626 4.92 37.74 3907 136725 0 1949 Mangler i bibliotekets cache under analyse: 0 Optimeringsmål: VELG Parser bruker ID: 27 (SPPOST) (rekursiv dybde: 1) Feil under utførelse av EXPLAIN PLAN-setningen ORA-00932: inkonsekvent datatyper: forventet DATE fikk NUMBER Som jeg har generert sporfil ved hjelp av 10046 sporingshendelse, bindes variabler som finnes i sporfilen B211687: B1 612006 17:57:47 selv spørringer utført via sqlplus-tilbakemelding feil: syspostpaid. sp6800agtSELECT 1 FROM INVHDR WHERE CUSTCOD 11687 OG TRUNC INVDATE) TRUNC (01-Jun-2006 17:57:47) 2 3 INVHDR HVOR CUSTCOD 11687 OG TRUNC (INVDATE) TRUNC (01-Jun-2006 17:57:47) FEIL på linje 3: ORA-00932: inkonsekvent datatyper: forventet DATE har NUMBER Struktur av tabellen: syspostpaid. sp6800agtdesc INVHDR Navn Null Type ----- ------------------------------------ -------- ------ ---------------------- INGEN IKKE NULL VARCHAR2 (18) INVDATER IKKE NULL DATO KUNDE IKKE NULLNUMMER (10) STDT IKKE NULL DATO UTDRAG IKKE NULL DATE BILLSEQ NOT NULL VARCHAR2 (8) BILLRGN IKKE NULL VARCHAR2 (5) BILLDUE IKKE NULL DATO BILLAMT IKKE NULLNUMMER (14) BILLAMTWT IKKE NULLNUMMER (14) BILLDTLS IKKE NULL CHAR (1) BILLDT DATO PODDESC VARCHAR2 (80) BILLPOD CHAR (1) PACKCOD VARCHAR2 (7) PROSESSDATO DATO Jeg står overfor denne feilen i nesten alle applikasjonene i en måned, og på grunn av denne ytelsen blir det nedgradert. vennligst fortell meg hva som kan være årsaken til det samme og hva er mulige løsninger. Detaljert forklaring med eksempler er ønskelig. Migreringsskriptene har forskjellige ordre i kolonnene for ISSESSIONSTATS som forventet i tabellen ISSESSIONSTATSOLD. Plassering av DML-skriptet: DML-skript for alle databaser (unntatt en Oracle Database med partisjonering) finnes på følgende to steder: TN39948 Oppgradering av data manipulasjonsspråk (DML) for statistikkregisteret i MicroStrategy 9.3.0 - 9.3.1 ltInstallation FoldergtMicroStrategyEnterprise ManagerDML Scripts Brukere bør laste ned riktig zip-fil basert på typen database der Statistikkregisteret er plassert. For eksempel, for Microsoft SQL Server, last ned zip-filen SQLServerDMLStatistics. zip. Merk. Bortsett fra Oracle, er det bare et enkelt DML-skript for hver av de andre databasene. Oracle DML-skriptene kategoriseres i med eller uten partisjonering. Alle andre DML-databaser i databasen fungerer uavhengig av partisjonering. For en Oracle Database med partisjonering, se følgende teknote for script-stedet: TN41180 Datamodipuleringssprog (DML) - oppgradering for statistikkregisteret i en Oracle-database med partisjonering i MicroStrategy 9.3.0 Innenfor DML-skriptet, erstatt INSERT INTO ISSESSIONSTATS SELECT FROM ISSESSIONSTATSOLD-spørringen med følgende: Oppgi følgende informasjon når du kontakter MicroStrategy Technical Support: Databastype MicroStrategy-versjon du kommer fra MicroStrategy-versjonen du oppgraderer til DML-skript som brukes TN20779 Oppgraderingsnivåer i MicroStrategy Enterprise Manager 9.0.0. TN39948 Oppgradering av data manipulasjonsspråk (DML) for statistikkregisteret i MicroStrategy 9.3.0 - 9.3.1 TN41180 Datastyringsspråk (DML) oppgradering for statistikkregisteret i en Oracle-database med partisjonering i MicroStrategy 9.3.0 MicroStrategy Upgrade Guide 9.3.x Kapittel 3. Oppgradere statistikk tabeller for Enterprise Manager og Intelligence Server. Seksjon: Oppgradering av statistikkbordene og datalageret Kapittel 3. Oppgradering av statistikk tabeller for Enterprise Manager og Intelligence Server. Seksjon: Komplett oppgradering av Enterprise Manager lager og statistikk.

No comments:

Post a Comment